مشاوره برندینگ

قرن هاست که علم برند سازی به عنوان ابزاری برای ایجاد تمایز میان کالاهای یک تولیدکننده از سایر تولیدکنندگان مطرح است. واژه برند از واژه ای در زبان اسکاندیناوی قدیم تحت عنوان «Brander»  به معنای داغ کردن و سوزاندن ریشه می گیرد و اشاره به داغ کردن دامها توسط صاحبانشان دارد. داغ کردن دام ها آن ها را بر حسب صاحبانشان متمایز و متفاوت میکند.
طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا AMA – American Marketing Association    برند عبارت است از  :

نام، واژه یا علامت، نماد، طرح یا ترکیبی از تمامی این عناصرکه به منظور شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان، با هدف ایجاد تمایز در عرصه رقابت مورد استفاده قرار می گیرد.

اما تحقیقات نشان می دهند برطرف کردن نیازهایی مانند اطمینان از صحت کار، ضمانت کیفیت، شناسایی منبع یا مالک کالا و اثر، مسئولیت پذیری تولیدکننده،ایجاد تمایز، شناسایی و ایجاد پیوند عاطفی با مشتریان در گذر زمان با مفهوم برند گره خورده اند. به عبارت دیگر برند ناقل اطلاعات مربوط به اصالت و کیفیت ،تعهد، ارزش و شخصیت کالاها و خدمات است.
برند احساس باطنی و درونی شخص درباره یک محصول،خدمت یا شرکت است و وقتی به تعداد کافی از افراد به احساس باطنی مشابه میرسند، برندسازی اتفاق افتده است . یعنی برند چیزی نیست که شما می گویید بلکه چیزی است که آن ها( مشتریان ) می گویند.
امروزه ما انتخاب های خود را بر مبنای ویژگی های نمادین قرار می دهیم.محصول چه شکلی به نظر می رسد؟ در کجا به فروش می رسد؟ چه افرادی آن را می خرند؟ اگر آن را بخریم به چه قبیله ای می پیوندیم؟ هزینه و قیمت محصول چه چیزی درباره مطلوبیت آن بیان می کند؟ افراد دیگر درباره آن چه می گویند؟ و در نهایت چه کسی آن را تولید می کند؟ زیرا اگر بتوانم به سازنده اعتماد کنم، می توانم آن را بخرم و بعدا درباره محصول نگران شوم. به جای ارزیابی ویژگی ها و مزایای آن مقدار اعتمادی که من نسبت به محصول احساس می کنم، تعیین خواهد کرد که آیا من این محصول یا محصول دیگری را خواهم خرید.
خلق اعتماد هدف اساسی در طراحی برند است. و جلب اعتماد و پذیرش ذهنی و قلبی مشتریان هدف غایی و نهایی اکثر تولید کنندگان و صاحبان خدمت و کالاست.امروزه در دنیا برندینگ یا برندسازی به عنوان یک علم و یک تخصص مطرح است و صاحبنظرانی چون کلر و آکر مدل های راهبردی جالبی در این زمینه ارائه کرده اند. در کشور ما نیز چند سالی است که برند و برندسازی مورد توجه قرار گرفته است.
کانون آتیه روشن با بهره گیری از کارشناسان و اساتید مجرب و متخصص در حوزه برندسازی کالا و خدمات و با بکارگیری روش های علمی آماده ارائه مشاوره در زمینه برندینگ و طراحی برنامه های ارتقاء،بازسازی و یا احیای برند شما می باشد.
گروه مشاوران آتیه روشن پس از بررسی و انجام تحقیقات و مطالعه در زمینه محصولات و یا خدمات شما با ارائه پروژه اجرایی برندینگ ،شما را در ساخت و بهبود برند تان یاری میکند.